2016. november 27.

9. Fejezet

Hétfőn teljesen kipihenve kezdtem neki az új napnak, teljesen megfeledkeztem arról, hogy pár nap és Halloween lesz, ekkor az iskola mindig lázba jön, az emberek mintha energikusabbak, az ennivalók még finomabbak,azt hallottam, hogy bulit is szokott szervezni Lumpsluck, de csak azoknak akik a klub tagjai, és csak ők hívhatnak magukkal embereket. Micsoda presztízs hely, ettől el is ment egy kicsit a kedvem az aznapi óráimtól, ez pedig egyre csak lefelé kezdett romlani. Mivel hétfőn egy kemény Bájitaltannal kezdem automatikusan eszembe jutott Riddle, és a találkozás időpontja, aznap este fel fogunk menni a könyvtárba és együtt tanulunk, vagyis jobban mondva segít hamarabb megjegyezni a hozzávalók listáját, legalábbis én csak erre tudtam gondolni, mást mégis mit csinálhat? Három keserves Bájitaltan óra után teljes csődtömegként mentem ebédelni a többiekkel, ez az óra úgy tűnt nem csak engem fárasztott teljesen le, hanem az évfolyam nagy részét, már messziről lehetett látni az arcunkról milyen óráról jövünk, főképp talárunk és hajunk állapotáról, mivel úgy néztünk ki mint akiket megtéptek. Hétfőnként a tanár mindig kihasználja ezt a három órát, hogy nehéz főzetet készítsünk el, meg van az elegendő időnk rá, ezért a legnehezebbet szokta adni, ami a mostani tananyagból nem más, mint a Szerelmi bájital, amit elméletileg csak jövőre kellene felvegyünk tudomásom szerint.
Farkas éhesen ültem le az első szabad székre, cseppet se nőiesen elkezdtem tömni magam az ínycsiklandozó étellel, de még a feléig se jutottam el, mert már rohannunk kellett SVK-ra, rögtön utána pedig Gyógynövénytanra. Nos, az az óra volt a napom csúcspontja, az egyszer biztos, teljesen szutykosan indultam a lányokkal a tusolók irányába, mikor pedig kiléptem mintha egy új ember lettem volna. Hajamat törölgetve ültem le az ágyamra, Helen és Virgie mellém csatlakozott, hogy beszélgessünk egy kicsit vacsora előtt.

- Merlinre, csak nekem tűnik úgy, hogy az órák egyre nehezebbek? – kérdezte Helen kétségbeesett tekintettel.

- Nem, sajnos, a tananyag nehezebb, és mindent amit felveszünk még most is kell a vizsgára. Véleményem szerint eljött az ideje, hogy tanulj.

- Virgiiie, nekem nem fog ez menni. Lusta vagyok.

- Akkor szedd össze magad! Mi is azt csináljuk, ugye Dahlia?

- Hmpf. – értettem vele egyet.

- Apropó Dahlia, mit írt anyud?

- Anyum? – kérdeztem bambán nézve barátnőimre. Egymásra néztek, majd Virgie szigorú tekintettel fordult vissza felém.

- NE viccelj, előttünk kaptad meg a leveledet, azóta nem olvastad el?

- Ah, hogy az a levél. Benne van az Átváltoztatástan köny… - elővettem a ládámból a könyvemet fellapozva, kétségbeesésemre viszont semerre se volt látható a levél. Újra és újra lapozgattam, most már az egész bőröndömet, ládámat fiókokat, szennyest, mindent átnéztem, míg Helen nevetve figyelte a reakcióimat Virgie idegesen ütötte lábával a padlót.

- Komolyan Dahlia, azóta ott van nálad, most meg el is veszítetted. Anyukád nagyon ideges lesz, nézd csak meg.

- Semmi gond, írok neki, hogy elvesztettem levelet és probléma megoldva!

- És miért csak most írtál neki, mikor már lassan egy hete kaptad? – kérdezte kuncogva Helen.

- Kifújta a kezemből a szél.

- Akkor meg nem elvesztetted, hanem egyszerűen szerencsétlen vagy.

- Um…elvesztettem mert kifújta a szél a kezemből?

- Hagyd, ebből nem mászol ki. – rázta meg a fejét Virgie én pedig szomorúan visszaültem az ágyamra. Elhatároztam, hogy másnap első dolgom az lesz, hogy írok neki egy levelet, de előtte ma még lemegyek rögtön vacsora után a találkozómra Marcorcvius-szal.

A nagyterem pont úgy nézett ki, mint tavaly mégis teljesen mágikus volt az élmény belépni, úgy nézett ki idén hamarabb díszítették ki, egy kicsit sem csalódtam most sem, teljes fényben és narancssárgában pompázott, tökök repkedtek mindenhol bennük gyertya, a szellemek is mintha boldogabbak és élettel telibbek lettek volna, minden bizonnyal mert végül is halottak napja lesz nemsokára. Dippet igazgató vidáman nevetgélt a többi tanárral, a süvege most narancssárgán virított, mellette Dumledore-t kínálta valami narancssárga gumis édességgel amit ő szívesen elfogadott. Vigyorogva mentem én is leülni a Mardekárosok asztalához, Virgie, szokásához híven leült velünk szembe, Helen pedig mellém vágta le magát. Töklevesből mertem egy kicsit, már az első kanál után beleszerettem, együttesen hatott az édeskés és a savanyú, ráadásul aranyos díszekkel volt tele minden tányér és tál. Nevetve beszélgettünk az édességekről, mert egyik felrobbant valamelyik elsősnek a kezében, ekkor láttam, hogy Marcorvius feláll a helyéről és sietős léptekkel elindul kifelé. Bocsánatot kértem én is rá pár percre, majd hangosan kijelentettem, hogy még el kell menjek a klubhelységbe, mert ott felejtettem pár könyvet. Barátnőim bólogattak, már rég megbeszéltük, hogy mikor találkám van vele akkor hangosabban kezdünk beszélni nehogy a többiek gyanút fogjanak.
Magam köré csavarva a sálamat léptem ki a kastélyból, kint már réges rég sötét volt, ráadásul úgy nézett ki nemsokára esni is fog, ezért sietni kezdtem, mert így is alig egy-két óránk van a csevegésre, utána lassan zárni kezdik az üvegházakat. Halkan benyitottam a növények közé, mint mindig most is megcsapott a virágok és a szeder illata, amitől már mosolyogva mentem tovább, Marcorvius a szokásos helyünknél ült, több növény között, nehogy valaki meglásson minket, de a helységben csak pár Hugrabugos lézengett, a többség még bent volt vacsoránál.

- Dahlia. – szólított meg suttogva, amint észrevette jelenlétemet. Vigyorogva leültem mellé miközben levetkőztem, mert itt igencsak meleg volt a kinti időjáráshoz képest, a pára már most elkezdte begöndöríteni a hajamat.

- Szia! Rég beszéltünk, miért akartál ilyen váratlanul találkozni? Azt mondtad sürgős…

- Igen. – bólintott komolyan. – Azt hallottam, hogy Tom Riddle segítségét kérted Bájitaltanból, ez igaz?

- Ah…nem tudom ki ilyen szemfüles, de igen. Az övét, miért? – összevont szemöldökkel néztem az előttem ülő fiúra akin szinte látszott ahogy fokozatosan egyre sápadtabb lesz.

- Értem…ez…ahm. Miért nem kérted egyik barátnőded? Ők is jók ebből a tantárgyból.

- Nem annyira, mint Riddle. Biztosra akarok menni. – feleltem komolyan lezártnak tekintve a témát.

- Világos, nem akarsz erről beszélni, akkor nem is erőltetem tovább. Csak egy kicsit meglepett ennyi az egész.

- Annyira meglepett, hogy ide hívattál? Azt hittem valamilyen gondban vagy és neked kell segítség. Legalább legközelebb ne ijessz meg ennyire… - sóhajtva dőltem neki az egyik méretesebb fának, ez mégis mióta van itt?

loe quotes: - Sajnálom. – angyalian elmosolyodott amitől a szívverésem újra az egekbe szökött. – Nem állt szándékomban megijeszteni. Egyébként hogy mennek a tanulmányaid?

- Őszinte leszek, szarul. De most nem is ez a legnagyobb problémám…elvesztettem egy fontos levelet és most kell írjak egy újat. Remélem nem haragszik meg az illető.

- Nem tudod esetleg hol vesztetted el?

- Van egy erős tippem, hogy Átváltoztatástankor, még multhéten…az a gond, hogy nagyon sötét volt, biztos nem vettem észre, és valaki felvehette kilökhette, vagy el is olvashatta akár. – most már tényleg komolyan kezdtem aggódni a levelem eltűnése miatt, anya valóban ideges szokott lenni mikor nem válaszolok neki rögtön. Marcorvius kedvesen összehúzta szürke szemeit, kezével pedig megsimogatta a vállamat amitől kirázott a hideg.

- Minden rendben lesz Dahlia, nézd csak meg. – már ettől a mondattól teljesen lenyugodtam, mintha nem is lettem volna feszült az elmúlt pár percben.

- És…te? Mész Lumpsluck bulijára ugye? Minden évben csinál vagy hármat legalább.

- Ne viccelj kedvesem, van az négy is. – nevetett fel, én pedig követtem, miközben arcom kivörösödött drága becézésétől. – Komolyra fordítva a szót, nem sok kedvem van menni, de kénytelen vagyok. A professzor mindig erőltet minket erre, pedig legtöbben ki nem állhatjuk a bulijait.

- És kit hívsz magaddal? – nem akartam, de mégis egy csepp remény csengett a hangomban, ettől erős késztetés jött, hogy homlokon csapjam magam és gyorsan bújjak a föld alá, főképp mikor megláttam szomorú mosolyát, és éreztem ahogy kezét leveszi vállamról.

- Szívesen hívnálak téged Dahlia, de tudod…

- Nem kell viszakozz…megértem.

Nem teljesen értettem meg, bár azt mondtam, hogy igen. Miután bezárták az üvegházat még mindig ezen járt az eszem miközben összevont szemöldökkel sétáltam lefelé a klubhelységbe, egyszerűen úgy éreztem tehetetlen vagyok ebben a helyzetben, és most kénytelen vagyok a buli után hallgatni napokig ahogy a lányok pletykálnak ki kivel ment el, mikor ÉN kellene legyek Marcorvius-szal, nem más. Sőt, ennél rosszabb már csak az lesz mikor hallgatom körülbelül mostantól kit fognak meghívni arra hülye bálra. Depressziós aurával álltam a fal elé, hogy elmondjam a jelszót mikor meglepetésemre Riddle lépett ki rajta, majd mikor meglátott csodálkozva emelte fel a szemöldökeit. Na most inkább hivogatóbbnak tűnt egy tűzsárkány minthogy vele beszélgessek, és menjek tanulni, teljesen kiment a fejemből a vele való találka vacsora után, annyira belemerültem abba, hogy Marcorvius akar látni engem.

- Wagner kisasszony, merre járt?

- Um, téged kerestelek.

- Micsoda meglepetés, én is. – félmosolyra húzta a száját majd a kijárat felé mutatott. – Remélem készen állsz.

- Amennyire csak lehet.

Csendben sétáltunk egymás mellett felfelé a könyvtárba, már előre tartottam attól milyen kínszenvedés lesz az elkövetkezendő két óra, és nem csak nekem, mivel ha megtudja a tanulási folyamatomat, és hogy jelenleg pontosan milyen szinten is vagyok, szinte biztos, hogy meggondolja magát és inkább kiszáll. Leültünk az egyik ablak mellé, ahol középül egy olajlámpa állt, még mielőtt bármilyen könyvet elővett volna leült velem szembe beszélgetni.

- Kérlek mondd el nekem pontosan milyen szinten állsz. És pontosan tedd ezt, tudnom kell mivel állok szemben. – előrébb hajolt, ujjait összekulcsolta az arca előtt, így csak igéző barna szemeit láthattam amik úgy néztek rám, mintha egyenesen a lelkembe hatolnának.

- Én…most fejeztem be a negyedikes hozzávalók megjegyzését azt hiszem. – egy perc szünet után se mondtam semmit, ekkor Riddle becsukta a szemét és hátradőlt a székében, úgy nézett ki erősen gondolkozik valamin.

- Rendben, úgy tűnik nehezebb dolgom lesz, mint gondoltam. November tizedikén van a vizsga, addig durván van két hetünk, tehát két hét alatt első tanulóra kell felvigyelek ebből a tantárgyból, nehéz, de nem lehetetlen. – kerek szemekkel néztem monológját, szinte beittam minden szavát. – Figyelj rám, nem fogom ismételni magam, tehát jobban teszed, ha minden egyes szavamat megjegyzed vagy leírod, ahogy neked jobban tetszik. Rengeteget fogsz tanulni ebből velem, ha kell lemondom az elkövetkezendő prefektusi munkáimat, Fox kisasszony el fogja tudni rendezni magától is, ügyes lány.

- Minden bizonnyal. – habogtam teljesen letaglózva. Riddle hirtelen felállt én pedig majdnem szívinfarktust kaptam. Szó nélkül elindul a polcsorok között elvéve két könyvet amit lerakott az orrom elé.

- A legegyszerűbb módja az alapanyagok memorálásának, ha közben megtanulsz pár bájitalt is, tehát rajta, van két órát, hogy megtanuld az első éves bájitalokat. Az összeset.

- Pardon? – kérdeztem berekedve.

- Két óra, kezdj hozzá, mert még ma sok a dolgod.

Remegő kezekkel nyúltam a két könyvhöz, nem jött, hogy elhiggyem, két óra alatt egy főzetet se tudok megtanulni, nem hogy két évnyi(!) főzetet. Első évben hét bájitalt vettünk fel, míg másodikban csak ötöt, ezért megállás nélkül elkezdtem őket olvasni, nézni a képeket amiken illusztrációk voltak, de így is úgy nézett ki, hogy egy óra alatt csak hármat tudtam megjegyezni, és abban sem voltam biztos, hogy azt a hármat egyáltalán tökéletesre tudom. Tanulásom közben Riddle maga is házikat végzett és olvasott, mikor megjelent a könyvtárosnő szigorú arca kétségbeesetten néztem az előttem ülő évfolyamtársamra, aki félrehívta a könyvtárosnőt. Meglepetten néztem ahogy beszélgetnek, de inkább kihasználtam ezt az időt, hogy legalább még egyet tanuljak meg a főzetek közül, mivel még hátravan öt amiket még mindig nem tudok. Észre sem vettem az idő múlását, csak akkor álltam fel a székből mikor már az összeset tudtam, legalábbis szerintem, Riddle felemelte egyik szemöldökét mikor hangosan hátratoltam a székemet.

- Kész az első két év?

- Azt hiszem. – feleltem cseppet sem meggyőzően. A fiú bólintott, majd visszarakta az összes könyvet, dolgozatait hóna alá csapta és kifelé menet odaszólt a könyvtáros nőnek aki még mindig a helyén ült.

- Köszönöm amiért még maradhattunk, hálás vagyok e miatt.
im only pinning this here bc peter is a constant oc to octavias development…:
- Ugyan fiacskám, bármikor.

- Hány óra van? – kérdeztem meglepetten, és egy kissé fáradtan is.

- Tizenkettő. – felelte nyugodtan miközben lefelé mentünk a mozgó lépcsőkön, a pince irányába. – Több idő kellett neked, hát megadtam. Cserébe most le kell gyere velem a pincébe és elkészítsd az összes főzetet amit megtanultál. Addig fogunk ott maradni míg el nem készíted őket tökéletesen, oh, és ne aggódj amiatt, ha rajtakap minket egy tanár.

Riddle előhúzott talára alól egy masnival átkötött pergament, meglóbálta a szemem előtt kijelentve, hogy kikérte a termet éjjeli használatra maga a tanárunktól, így ha véletlenül be is jön valaki nem büntethet meg, bár kétlem, hogy őt bárki is megakarná büntetni, mikor prefektus. Még egy utolsó mondatot szólt ezzel kapcsolatban, annyit, hogy reméli nem terveztem az elkövetkezendő hetekben aludni. Kétségbeesetten néztem rá, de többet nem szólt erről, most már csak megfigyelte hogyan rakom a hozzávalókat az üstbe, és miképpen csinálom meg a bájitalokat. Úgy nézett ki az első négyet probléma nélkül megoldottam, az igazi gond a sárkányvérnél kezdődött, akkor egymás után háromszor hibáztam el, ezért Riddle megcsinálta nekem bemutatva pontosan hogyan kell. Miközben a bájitalokat készítettem mindig magyarázta mire figyeljek oda, egy idő után viszont úgy nézett ki teljesen kifáradok, ezért leültem miután elhibáztam másodjára az Alvó orvosságot. A fiú pislogva nézett engem egy darabig, majd miután kitisztította az üstöt elővett új hozzávalókat és összekotyvasztott valami főzetet, állaga alapján rögtön rájöttem, hogy ez az Értelem-erősítő bájital, amit még nem is tanítottak nekünk, csak a tanár mutatott róla képeket, még első órán idén, hogy tudjuk heted évben mikről fogunk még tanulni, de több szó nem is esett erről.

- Riddle, ez…

- Idd meg. Keveset csináltam, ez még elég lesz pár órára, utána mehetsz aludni.

- És te? – kérdeztem kótyagosan, miközben beleittam a fiolába.

- Én már nem megyek, hajnali három óra, mire visszaaludnék kelhetnék fel.

A sötétnarancssárga folyadék hamar lement a torkomon, rögtön éreztem a hatását, a homály és a fáradtság ami eddig az agyamat takarta mintha elszállt volna, és ettől rögvest tisztán tudtam gondolkodni, ebből kifolyólag az elkövetkezendő főzeteket szinte tökéletesen csináltam meg, persze ez Riddle-nek nem volt elég, ő egyszerűen tökéleteset akart, ezért újra meg kellett csináljam őket. Hajnali öt volt, akkor járt le pontosan a főzet hatása, a fáradtság pedig rosszabb volt, mint eddig, alig tudtam elkecmeregni a klubhelységbe, ami elég nagy szó, hiszen csak pár saroknyira volt a teremtől. Ahogy befeküdtem az ágyba el is aludtam, hajam össze-vissza állt, kiizzadtam a sok főzetkészítés miatt, de nem is érdekelt, csak aludni akartam már, és ez rögtön be is következett amint a párnához ért az arcom. Reggel úgy ébredtem, mint aki teljesen kipihente magát, energikusan kikeltem az ágyamból, Helennek annyi dolga volt, hogy megszólítson. Mindenki csodálkozva nézte ahogy rohanok tusolni, majd alig húsz perc után visszajöttem teljesen tisztán, hajam megfésülve, tiszta üdének festettem, mintha én lennék a legkipihentebb ember a földön. Reggeli felé menet a barátnőimnek feltűnt, hogy valami nem lehet rendjén velem, mivel általában engem a legnehezebb kikelteni az ágyból, nemhogy még én készüljek el a leghamarabb és rájuk kelljen várjak.

- Dahlia, ez mi volt? Hogy vagy ilyen energikus?

- Valószínűleg a kevés alvás teszi. – legyintettem vigyorogva.

- Tényleg, mikor jöttél be? Vacsora után egyenesen ide jöttünk, de nem láttunk, és nemsokára el is aludtunk, olyan tizenegy körül.

- Ezaz! – helyeselt Virgie komolyan. – Merre jártál? Te is tudod, hogy 10-től már kijárási tilalom van.

- Tanultam, nyugalom. Lumpsluck megengedte, hogy gyakoroljak a teremben, ott voltam ötig, utána jöttem fel.

- Hogy mi? – kérdezte sokkolva Helen. – Te komolyan addig tanultál? Ez beteg Dahlia, teljesen ki fogsz készülni mire elérkezik az a vizsgád, az a szerencséd, hogy ma nincsen óránk vele. Te jó ég.

- Csak egyet tudok érteni Helennel. NE tedd tönkre magad, semelyik tantárgy sem érdemel ilyen nagy erőfeszítést.

- Ha Auror akarok lenni akkor megérdemli. – mosolyogva leültem a helyemre elővéve a Mágiatörténetet, hogy megcsináljam a házimat amit még tegnap akartam, csak akkor nem gondoltam volna, hogy ilyen sokáig fogok egy teremben kuksolni.

- Oh, baglyok. – kiáltott fel vidáman Helen, mikor megpillantotta az övét is egy nagyobb csomaggal. Pislogva néztem én is fel, ekkor jutott eszembe az én levelemet, amit ma akartam küldeni anyának, ezért elő is kaptam egy pergament, mikor megrökönyödésemre leszállt előttem a saját családi baglyunk. Ijedten vettem észre, hogy csőrében egy piros levelet tart.

- Én megmondta, hogy válaszolj neki, de neked csak makacskodni kellett, erre tessék! – Virgie felemelte az újságát az arca elé, meg sem szólalva többet.

- Kibontod most? – kérdezte Helen valószínűleg ugyanolyan tekintettel, mint amilyen nekem volt.

- Essünk túl rajta, úgy is mindenki hallani fogja, még akkor is ha kimegyek. – ráztam meg a fejemet kétségbeesetten, majd amilyen messzire csak a karom engedte eltartottam magamtól a rivallót, úgy nyitottan ki.

- DAHLIA MARDELLA WAGNER! – ijedten csúsztam lejjebb a székemen, az arcom egyre csak vörösödött a szégyentől, már csak azért is, mert a második nevemet is használta. A hang majdnem megsüketített, ráadásul mindenki erre nézett, még a tanárok is. – MÉGIS, HOGY KÉPZELTED, HOGY NEM VÁLASZOLSZ, MAJDNEM EGY HÉT TELTE EL AMIÓTA KÜLDTEM AZT A LEVELET.

- Jaj ne. – nézett rám Helen. Én is pont erre gondoltam.

- EDDIG TELJESSÉGGEL ÉRDEKELT, HOGY KIT AKARSZ VÁLASZTANI FÉRJEDNEK MIUTÁN BEFEJEZTED A TANULMÁNYAIDAT, DE MOST MÁR ÉN FOGOM KIVÁLASZTANI, HA TOVÁBBRA SE KÜLDESZ VÁLASZT VELEM GYŰLIK MEG A BAJOD!

Mikor meghallottam a férj szót annyira leereszkedtem, hogy éppen csak az orromtól látszottam ki, az egész arcom lángokba gyúlt az üzenet miatt, sose éreztem még ennyire megszégyenítve magam, és mintha ez nem lenne elég szóba került a házasság című téma is amit annyira akartam halogatni amennyire csak akartam. Hetedik év után legtöbben már házasodnak, és ezt az én drága anyukám se akarta volna másképpen, egy helyes, gazdag, aranyvérű fiúhoz aki lehetőleg olyan szociális körökben forog aminek hasznát is vehetem, az lényegtelen, hogy én mit érzek, legalábbis így gondoltam egészen mostanáig. Tehát ez állt anya levelében amit elvesztettem. Amint meghallottam, hogy susmutolni kezdenek a diákok, és fokozatosan újra hangzavar lett a teremben gyorsan kisiettem, de még így is éreztem nem egy asztaltól mások pillantását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése