2015. június 6.

Another one










Úgy döntöttünk inkább egy visszafogott helybe ülünk be, semelyikünk sem szereti a túlságosan látványos és tömeges helyet, ezért kiültünk egy teraszra ami egy régimódi étkezde is volt egyben. Az unott pincérnő először végigmért minket nem kis csodálkozással majd felvette a rendeléseket és visszasétált az épületbe. Látszott nem sokan szoktak ide beülni, kicsit rozogának tűnt a hely, mintha bármelyik pillanatban összeesne, ami azért elég furcsa, mivel szinte a főutcánál van, ahol több millió ember sétál el naponta, nagy valószínűséggel. A kávénak se volt a legjobb íze, mégis valahogy az egész kávézó olyan nyugtatóilag hatott rám, majdnem mint egy szál cigi.

- Szerinted mikor ültünk be így utoljára? Rég lehetett… - B váratlanul megszólalt nosztalgikus hangon, viszont ugyan az a kifejezéstelen arc mimika megmaradt amit L-en is látok minden nap. Ijesztő mennyire próbálta utánozni.

- B, nem akarom összetörni az emlékeidet, de mi soha nem ültünk be sehova, maximum a kantinba ahol adtak nekünk enni…

- Pedig romantikusnak hatott az egész találkozás.

- Azt hiszem ezt a témát máris túl tárgyaltuk.

- Mi bajod a nappal? – szürcsölve itta a teáját, majd váratlanul elővett egy üveg eperdzsemmet és enni kezdte az ujjaival. Nyugodtan beszívtam a levegőt és átgondolva választ adtam.

- Zavarja a szememet, biztos megromlott ez idő alatt.

- A sok sötétség az oka?

- Mármint?

- Ha L-el dolgozol akkor  általában bent kell üljél, azért olyan sápadt az ő bőre is, így nem csodálkozom hogy a tied is eléggé kifehéredett az évek alatt, nem beszélve arról, hogy ilyen rosszul bírod a világosságot. Ha eleget gondolkozok rajta, szerintem ezért van, persze tévedhetek is, bár kétlem, annak a százaléka csak 12,4.

- Hm, látszik nincs mit csinálj a szabad időddel. Az okfejtés nem lenne rossz, ha lennének bizonyítékaid.

- Ummm, azt hiszem van. – szerintem akaratlanul is elmosolyodott, újra egy ijesztő félével, amit nem akartam látni többet. Kíváncsian előredőltem, ekkor a kezét megemelte és hirtelen mozdulattal a dzsekimhez nyúlt, utána visszahúzta a kezét és elégedett tekintettel nézte a markát.

-Nani? ( Mi? )

- És azt tudtad, hogy a kis szeretett L-ed…lehallgat? – mutató és hüvelykujjával felemelte a kis fekete tárgyat ami a zsebemben volt. Szemeim elkerekedtek, egy mélységes csalódottság lett úrrá rajtam, azt hiszem ez volt az első alkalom mikor elvesztettem a fejemet teljesen, és pont egy olyan ember előtt akinél nem kellett volna.

Semmi mást sem akartam csak elmenni L-hez és egy akkorát beütni nála amekkora csak kitelik tőlem. Felálltam a székből és se szó, se beszéd ott hagytam B-t, viszont így is hallottam ahogy nevet rajtam, végigkísért az utcán, még akkor is fülemben hallottam mikor beültem a taxiba és megmondtam neki a címet. Türelmetlenül ültem a hátsó ülésen, a kezemmel ki-be kapcsolgattam az öngyújtómat, míg a sofőr rám nem szólt. Akkor se tudatosan fejeztem be, automatikusan, mivel csak arra tudtam gondolni minek csinálná ezt velem, mikor nem rég mondta mennyire bízik bennem. Egy fél világot tört össze bennem, amelyik felnézett rá, a barátját és…amelyik szerelmes volt belé. Összeszorítottam az öklömet, nem bírtam az idegtől, utáltam ezt az érzést, és bármennyire is próbálkoztam nem ment az eltüntetése.

Odatrappoltam az ajtóhoz, minden mellettem elsuhant annyira siettem. Megragadtam a kilincset, egyenesen felszakítottam az ajtót ahogy bejöttem. Becsaptam magam után az ajtót, L mozdulatlanul ült a szokásos helyén, viszont amikor megláttam mintha a fele az idegességnek elszállt volna. Ekkor jöttem rá mennyire nyugtató hatással tud rám lenni a jelenléte, mikor mellé sétáltam felnézett rám kifejezéstelen arccal. Ez viszont nem elegendőa hhoz, hogy megbocsássak olyan hamar neki. A kezem hamarabb cselekedett ez úttal, mint az agyam, egy akkora taslit adtam amiben az összes idegességem benne volt, minden visszafolytott indulat. Sose akartam, hogy így jöjjön ki, viszont jelenleg nem tudtam uralkodni magamon, és most ennek köszönhettem a nagy vörös foltot L arcán, ami teljesen kitűnt a fehér bőre miatt. Remegő kézzel levettem a napszemüvegemet és ledobtam az asztalra. Óvatosan beszívtam a levegőt és leguggoltam vele szembe keresve a tekintetét, nem nagyon sikerült mivel a szemei be voltak csukva.

- L…sajnálom. – hatalmasat nyeltem és vártam. L lassan kinyitotta a szemét, majd elfordította a fejét, hogy rám nézhessen.

- Nem…én kéne bocsánatot kérjek. – dörmögte alig hallhatóan. Éreztem a szívverésemet a dobhártyámnál, még a lélegzetem is mintha tisztább lett volna, az egyetlen jó dolog ami ebből a pofonból származott az az, hogy teljesen lenyugodtam. Azt hittem nagy lelkifurdalásom lesz, de nyoma sem volt neki, relaxálva guggoltam előtte és a szemeibe néztem továbbra is hallgatva. Fogalmam sincs mennyit ülhettünk itt, nekem az örökkévalóságnak hatott, ember nem ülhet ennyit és nézhet így másiknak a szemébe…

- Utánad én vagyok a másik legokosabb ember a világon, legalábbis szerinted, mégis akadnak olyan dolgok amiket nem tudok megoldani, megérteni... és kontrollálni. Nagyon nehezemre esett felfogni ezt az egészet, nagy kár, hogy bár minden embert és helyzetet ki tudok ismerni, te nem tartozol közéjük, pedig akkor lehet elkerültük volna az ilyen helyzeteket és…most nem kellene elmenjek innen. – lágyan beszéltem hozzá, bár amiket mondtam távol állt a lágyságtól. Úgy csattantak rá, mint az ostorütések, legalábbis én úgy éreztem. Szemei kissé elkerekedtek, majd lehajtotta a fejét és a szájához emelte hüvelykujját.

- Úgy csinálod ahogy akarod. – több sem kellett, rögtön felálltam és az ajtóhoz sétáltam határozott lépésekkel.

- Sayonara ( Viszlát ) . 

Az új hotel ahol megszálltam nem messze volt a második tett helyszínétől, így egyszerűen tíz percet kellett sétálnom míg odaérek, ha úgy tartotta kedvem, de az igazság az, hogy inkább a szobában kuksoltam és intéztem a dolgokat, nem akartam találkozni B-vel, mert még mindig mély nyomot hagyott bennem az utolsó találkozásunk, pedig azóta eltelt két nap. Annyira serényen beletemetkeztem a munkába, hogy az példa értékű, így már eléggé megfeledkeztél az L-el való incidensemről. Tisztában voltam vele, hogy minden lépésemet követi, még ha semmi bizonyítékot se tudtam erre szerezni, egyszerűen a megérzéseimre hagyatkoztam. L ilyen fajta ember, bár nem mutatja ki szavakkal a törődését, inkább tettekben bizonyítja, hiába, még mindig valahol mélyen bennem ég az amit tett velem. Mikor ez eszembe jutott kicsit gyorsabban és erőteljesebben kezdtem gépelni, a végén attól féltem, hogy a tasztatúra túlságosan tönkremegy az elfojtott idegeimtől.

Fáradtan, de mégis határozottan jöttem rá egy-egy új dologra ami eszembe se jutott míg vele dolgoztam, mintha jobb hatással lenne rám a távolléte, ami nem tudom a jó vagy a rossz kategóriába sorolható. Épp két B betűt írtam le egy lapra, ennyire rájöttem, valószínüleg a következő áldozatnak két B betűvel kezdődik majd a neve, mikor a laptopom elsötétedett és egy fehér L betű jelent meg rajta. Unottan pislogtam párat, hirtelen le se tudtam reagálni az egészet, ezért inkább elfogadtam kelletlenül.

- L .

- Ai…

- Miért hívtál?

- Még egy gyilkosság történt. – behunytam a szemem és kiürítettem a gondolataimat.

- Mikor?

- Pár perce. Wilcox Avenue-n egy krém színű házban. A rendőrök már megérkeztek és várnak.

- Arigatou ( Köszönöm ) . Most indulok.

- Vigyázz. – s ezzel meg is szakadt a kapcsolat a két készülék között. Határozottan felöltöztem és elindultam a helyszínre, kisebb idegesség is bugyogott bennem, mivel éreztem milyen közel állok a célhoz, de akkor az utolsó pillanatban megint be kellett húzzam a kéziféket, így már az egésznek semmi értelme sincs. Egyenesen repültem a helyszínhez, csak a forgalom a városban egy rémálom, ezért kellett fél óra míg odaértem, és még nem is mondtam sokat. Máskor eltartott egy órán át is mire eljutottam a város központjába, nem tudom hogy tudnak az emberek így élni.

A háznak az ajtaja fel volt tépve, vagy inkább kiszakítva a helyéről, nem tudtam eldönteni vajon melyik lehetett, a gyilkos vagy az áldozat, ezért közelebb mentem és jobban szemügyre vettem az állapotát, határozottan a gyilkos lehetett, bár nem volt az ereje teljében, mivel többször is megpróbálkozott vele mire elérte célját. Lehet már majdnem rajtakapták? Tovább mentem befelé, felmutatva minden rendőrnek az igazolványomat amit még annó L szerzett nekem, utat engedtek egyenesen a testhez. Meg sem mozdították, csak álltak és nézték, mint ahogy engem is, nagy az esélye, hogy L megkérhette őket ne tegyenek semmit míg meg nem érkezek a lakásba.

- Lehet tudni valamit?

- Még semmit, azt parancsolták ne nyúljunk hozzá. Csak képek készültek, itt vannak ha meg akarja nézni.

- Köszönöm. – átvettem a köpcös férfitól a gépet és nézegetni kezdtem őket, miközben köröztem a holttest körül amennyire csak tudtam. Rögtön észrevettem, hogy a nő körülbelül 26-28 éves lehetett, az arcszerkezete és a ráncai alapján. A fejemben rögtön végeztem egy gyors számítást, az első áldozat 44 éves volt a második pedig 13, ha 28 éves a nő akkor pont a két kor közé esik, ami logikus lenne elnézve a gyilkos intelligenciáját és mániákus pontosságát.

- A nőt…hogy hívják? Hány éves? – fel sem néztem a képekből miközben tovább figyeltem az előttem álló hullát és magát a képeket is.

- Uhh Backyard Bottomslash ééés…az adatai szerint 28 éves a bige.

- Huh… B B és 28, mi? – motyogtam magamban és egyre figyelmesebben kattintgattam tovább a képernyőn. Bal kezét és jobb lábát levágták, de vajon hol lehet?

- Főnök, azt hiszem találtunk valamit…ah igen ez egy láb a kádban. – még több férfi hang hallatszott a fürdőszobából, ezért a legtöbben odamentünk megnézni.

A nőnek a lábát találták meg amit ugyancsak elraktak a bizonyítékok közé, ezért én visszamentem a szobába tovább nézegessem a tett helyszínét. Kettő ádáz babát szegeztek fel a falra, tehát már a vége felé járhatunk, záros határidőn belül ki kell deríteni ki végzi el ezeket a gyilkolásokat, mert már csak egy baba marad majd, az után 80% hogy nem kapunk többé semmit. Reggelig  maradtam ott a tagokkal és néztem ahogy végzik a dolgukat, úgy sem tehettem mást, csak ha elmennek akkor tudok normálisan koncentrálni megint. Őszintén szólva nem akartam találkozni B-vel és ez az érzés akkor erősödött bennem a legjobban mikor megpillantottam az ajtóban. Nekidőlve az ajtófélfának néztem a már üres szobát, mikor B mellém sétált szótlanul. Közösen néztük végig a helyiséget mikor megszólalt.

- Mire jöttél rá? Ismerem ezt a nézést, mindig ilyen arcod volt mikor megfejtettél valamit.

- Igen. B – ránéztem komoly tekintettel és habozás nélkül válaszoltam – nemsokára megoldom ezt az ügyet és a saját kezeimmel viszem be a tettest a rendőrségre.

- Én pedig veled együtt megyek. – elkuncogta magát és lefeküdt a földre nagy meglepetésemre.

- Uhm, Ryuzaki? – Naomi pont ekkor sétált be közénk és furcsán nézett végig a férfin, észre se vette, hogy én is itt vagyok.

- Egy hulla vagyok.

- Hunh?

- Egy hulla lettem. Nem válaszolhatok neked. Meghaltam.

- Ah és ez mégis mire jó?

- Beleképzelni magát a helyzetbe?

- Segít ez valamit is?

- A hullától kérdezd. – sóhajtottam fáradtan és elindultam körbenézni a ház többi részén, de sikertelenül jártam. Mint általában, most se találtam semmit amin elindulhatnék. Inkább visszamentem a többiekhez, ők épp tárgyalták azokat a dolgokat amiket már én rég tudok.

- Tehát Bottomslash-nek a kora a kettő közé esik? Ez érdekes, akkor vajon hány éves lehet a következő? Ezen a nyomon el lehetne indulni, meg a dupla neveken is.

- Már megvan. Tudtam, hogy B B nevezetű lesz a következő áldozat, akkor tudatosultam erről az áldozatról. – néztem le automatikusan a hulla helyére mintha példát akarnék mutatni – Az ABC-ben rengeteg a betű, viszont B Q B a három áldozatnak az iniciáléja ha összerakjuk őket.

- Ez nagyon ízletesen hangzik. – mindketten hirtelen Ryuzaki-ra néztünk ezért elkezdte magyarázni, hogy a B Q B lehet barbeque, finom étel.

- OH! – felkaptam a fejem – Mennem kell, sürgős dolgom van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése